5 MEDIDAS SAUDABLES XULLO

Desde a COMISIÓN DE IGUALDADE atendendo á necesidade de traballar nunha contorna laboral saudable e con motivo do 60 ANIVERSARIO DE MUTUA GALEGA durante este ano 2018 queremos facervos participes das 60 MEDIDAS SAUDABLES que nos axudarán a protexer, promover a saúde, seguridade, benestar e coidar as nosas condicións de traballo. Continuamos avanzando con 5 novas medidas. Aos poucos manterás a túa estratexia de saúde no tempo.

1.- LIBERA A túa MENTE, MINDFULNESS.

Habilidades directamente ligadas á xestión das emocións como o autocontrol, a tolerancia á frustración ou a capacidade de conectar cos demais son cada vez máis importantes no ámbito laboral. Estudos avalados pola APA ( American Psychological Association), poñen de relevo os beneficios do mindfulness ou meditación para desenvolver e potenciar estas habilidades. Entre os principais beneficios do mindfulness cabe destacar os seguintes:

Reduce a tensión. Segundo unha publicación da revista Heath Psychology, a atención plena non só está vinculada coa redución da tensión se non que ten relación directa coa diminución dos niveis de cortisol (a hormona da tensión)

Aumenta a nosa capacidade de perspectiva.

A atención plena pode axudarnos a analizar de maneira máis obxectiva e eficaz os nosos problemas.

Segundo un estudo da revista Psychological Science, a atención plena axúdanos a ter unha visión de nós mesmos máis obxectiva, diminuíndo as “ distorsiones” da nosa autoimagen.

Cambia o cerebro protexéndoo de enfermidades mentais. Investigadores da Universidade de Oregón concluíron que a meditación pode dar lugar a cambios na química cerebral que á súa vez poden protexernos de enfermidades mentais.

A práctica da meditación vinculouse cun aumento na densidade axonal (as conexións entre células) e o crecemento da mielina, unha capa de tecido graxo que cumpre unha función protectora. Regula “o volume” do cerebro.

A meditación axuda ao cerebro para ter un mellor control sobre o procesamento da dor e as emocións.

2.- COIDA A POSTURA.

O noso corpo foi deseñado para estar en constante movemento, polo que despois dun día de traballo fronte ao computador, podemos experimentar dores musculares que co tempo poden derivar en lumbalxias, tendinites ou dores de costas. De aí a importancia da ergonomía no noso lugar de traballo tal e como sinala o INSHT (Instituto Nacional de Seguridade e Hixiene no Traballo) A continuación, animámosvos a poñer en práctica 4 tips que vos axudasen a coidar a saúde das vosas costas:

1. Adopta unha posición correcta Mantén unha posición recta. As costas debe estar o máis dereita posible e ben pegada ao respaldo para que non haxa ocos á altura da zona lumbar.

2. Escolle un asento ergonómico O teu asento debe permitirche regular a altura e manter a distancia adecuada entre o teu corpo e a pantalla. Para determinar a altura do teu asento, os pés deben estar en contacto co chan e os xeonllos deben formar un ángulo recto, manténdose á altura das cadeiras.

3. Optimiza a túa superficie de traballo Mantén os obxectos que máis utilices ao alcance da túa man. Se tes que facer un traballo que requira manexar documentos en papel, sitúaos entre a pantalla e o teclado. Coloca os obxectos que uses puntualmente fóra do teu alcance, desta maneira obrigarasche a levantarche, cambiar de postura e estimular a circulación.

4. Adapta a posición da túa pantalla Despraza a pantalla ao fondo do teu escritorio, alonga o teu brazo e sitúa o monitor a esa distancia do teu corpo. É indispensable posicionar ben a pantalla para minimizar os problemas de fatiga visual. Colócaa á altura dos teus ollos e lixeiramente orientada cara atrás.

3.- ESTIMULA A túa INTELIXENCIA CORPORAL

Tal e como apunta a Axencia Europea para a Seguridade E Saúde no Traballo, entre os problemas máis comúns asociados ás rutinas de traballo cóntanse a tensión e outros problemas relacionados coa carga mental. Unha boa forma de combater a tensión é o exercicio físico. A falta de tempo pode avocarnos ao sedentarismo; por iso, tomate uns minutos durante a túa xornada para realizar pequenos exercicios que podes facer de forma sinxela no teu propio posto. Isto axudarache a activar a túa circulación e liberar tensión.

Propoñémosvos 3 pequenos exercicios que podedes poñer en práctica:

Pescozo e Cabeza
En ocasións a acumulación de tensión unida a unha mala postura, poden provocar molestias no pescozo. Dedica uns minutos da túa xornada para estirar o pescozo, movéndoo lixeiramente en xiros completos cara a dereita e esquerda, coma se quixese tocarche a orella co ombreiro. Evita virar o pescozo de forma brusca ou levalo cara atrás, xa que desta forma comprímense as cervicais.

Ombreiros
Sentado coas costas rectas apoiadas na cadeira, traballa os ombreiros. Primeiro súbeos e lévaos cara adiante varias veces, debuxando movementos circulares e despois repite o exercicio en sentido contrario.

Pernas
As pernas son a parte do corpo que máis sofre as consecuencias do sedentarismo. Procura estiralas, e evita telas cruzadas máis dunha hora. Desde a túa cadeira, apoiando as costas no respaldo, podes mover as pernas para axudar á circulación e evitar a sensación de pernas cansas.

4.- DESCONECTA.

O uso de dispositivos electrónicos antes de durmir afecta a nosa calidade de soño. Os trastornos relacionados co descanso son cada vez máis frecuentes e o teléfono móbil pode ser o culpable. Un detalle dos nosos smartphones que debemos coñecer é que a luz que irradian as pantallas, coñecida como “luz azul”, é a principal culpable do empeoramento da nosa calidade de soño.

A luz azul presente en varios dos dispositivos electrónicos que utilizamos diariamente ( smartphones, PC, portátiles, televisores) engana ao noso cerebro facéndolle crer que é hora de espertarse cando en realidade é o momento do noso merecido descanso. Isto produce que dita luz penetre a través das nosas pálpebras e active un estado de alerta no cerebro, actuando como un inhibidor da produción de melatonina (a hormona do soño).

Poñémosvos dúas medidas sinxelas para minimizar os efectos da luz azul:

1. Procura limitar ao máximo as horas de pantalla especialmente cando se achegue o momento de ir durmir.

2. Utiliza un reloxo espertador en lugar do teu smartphone, desta forma o último que beiras antes de durmirche non será a pantalla do teu dispositivo.

5.-: CONSOME FROITA DE TEMPADA.

A Organización Mundial da Saúde (OMS) explica que “a baixa inxesta de froitas é un dos grandes factores de risco de mortalidade, xa que pode ser motivo da aparición de enfermidades cardiovasculares, respiratorias, cancro ou diabetes”. As froitas son unha importante fonte de vitaminas, auga, minerais e substancias que actúan como antioxidantes e que son beneficiosas contra enfermidades, ademais de garantir o adecuado funcionamento do noso organismo e metabolismo. Queda demostrado que estes alimentos han de formar parte da dieta diaria para asegurar un correcto funcionamento do organismo. Na actualidade é posible consumir practicamente calquera tipo de froita durante todo o ano. Con todo, consumir os produtos de tempada presenta certas vantaxes:

Vantaxes nutricionais
Dicimos que as froitas, verduras e hortalizas son de tempada cando están no seu momento de maduración idóneo, dentro da estación correspondente.
Consumir este tipo de alimentos axúdanos a levar unha dieta sa e equilibrada, xa que nos axuda a variar o que comemos ao longo do ano e achéganos máis nutrientes. Isto débese a que canto menos tempo pasa desde a súa recolección ao seu consumo as vitaminas e minerais atópanse a niveis máis altos, ademais, atópanse máis frescos e teñen menos conservantes.

Vantaxes económicas
Os alimentos de tempada adoitan ser máis baratos, xa que hai moita cantidade nese momento, por outra banda, favorécese o mercado local e a menor escala. Vantaxes ambientais Respéctase o ciclo natural e prodúcense menos gastos de almacenamento e transporte. Tamén se evita a implantación de monocultivos intensivos, que consomen gran cantidade de auga.

“A saúde é a unidade que dá valor a todos os ceros da vida.” ( Bernard lle Bovier de Fontenelle)

ComentariosComentar

Encha os seguintes datos e envíe a súa opinión. Grazas

  • Nome:
  • Email:
  • Opinión:
  • Ningún comentario dispoñible.

Utilizamos cookies propias y de terceros para el correcto funcionamiento de la web y para mejorar nuestros servicios mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede cambiar la configuración u obtener más información aquí. | OK